EY yenilikçi çözümü Nexus ile finansal hizmetler sektöründe yeni bir dönem başlatıyor
Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY (Ernst & Young), finansal hizmetler dalı genelinde ve süratli sonuçlar sağlamak üzere tasarlanan ve optimize edilen bulut tabanlı iş dönüşüm platformu olan EY Nexus’u duyurdu.
Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY (Ernst & Young), son üç yılda teknolojiye, stratejiye ve beşere yaptığı 10 milyar ABD doları fiyatındaki yatırımların bir kesimi olarak hayata geçirdiği finansal hizmetler dalına yönelik tahlili EY Nexus’u duyurdu. Finansal hizmetler kesimi genelinde süratli sonuçlar sağlamak üzere tasarlanan ve optimize edilen bulut tabanlı iş dönüşüm platformu olan EY Nexus, gücünü, 60 bin EY teknoloji uzmanının bilgi ve deneyiminin yanı sıra uzun yıllara dayanan bölümler ortası tecrübesinden alıyor. EY’ın finansal hizmetler bölümüne yönelik tahlili EY Nexus, kesimin gelişen muhtaçlıklarını karşılamak için süratli dağıtım özelliklerine ve güçlü bir teknik mimariye sahip. EY, ayrıyeten EY Nexus ile teknoloji ekosistemini daha da güçlendiriyor.
EY Nexus, dünya genelinde sekiz bölgesel teknoloji merkeziyle, 60’tan fazla ürün ve 55 sektör birliğiyle 180 ülkeye hizmet veren olgun bir ekosistemin parçası durumunda. EY Nexus’un pazara sunulması, bankaların, sigorta şirketlerinin ve varlık yöneticilerinin büyüme odaklı faaliyetlerinin ve sağlayıcıdan bağımsız hizmetleri kullanarak süratli sonuçlar elde etmelerinin de yolunu açıyor.
EY tertibi genelinde finansal hizmetler bölümüne ait kapsamlı bilgi birikimi ve teknoloji yetkinlikleriyle desteklenen EY Nexus, halihazırda altı ülkede 40’tan fazla finansal hizmet şirketine takviye sağlıyor.
EY Nexus: Sıkı düzenlemelere tabi bölümler için tasarlandı
EY Nexus, bölgesel teknoloji merkezlerine ek olarak, yüksek seviyede düzenlemelere tabi olan bölümler için 14 global teslimat merkezi ve beş bulut inovasyon laboratuvarı tarafından destekleniyor. Finansal hizmetler alanındaki oyuncular için modüler ve ölçeklenebilir tahliller geliştirmede kelam konusu iki kritik bileşen büyük kıymet taşıyor.
Verinin tahlili ve aktifleştirilmesi, külfetli teknoloji kümeleri, çoklu uygulamalar, çeşitli gereksinimler ve sermayeye kısıtlı erişimi olan kuruluşlar için önemli bir zorluk.
“EY Nexus, sektörün her alanına uyum sağlayabilen bir çözüm. Üstelik bunu, mevcut operasyon modelini bozmadan sorunsuz bir entegrasyon sağlayarak gerçekleştirebiliyor. Sunduğu özelliklerle devrim niteliğinde bir başarı olarak tanımlayabileceğimiz EY Nexus, aynı zamanda önemli bir kilometre taşını temsil ediyor.” diyen EY Türkiye Finansal Hizmetler Dal Başkanı Levent Atakan mevzuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu:
“Modern mimariye sahip ve mikro hizmetlerden yararlanan sistem ve uygulamalara yönelik talep günümüzde giderek artıyor. Öte yandan şirketler tarafından kullanılmakta olan eski ve hantal sistemler, artan düzenleyici baskıları ve hızla değişen müşteri beklentileri; ürün geliştirme, yenilik, karar verme ve iddialı yeni hizmetlerin de aralarında olduğu süreçleri yavaşlatıyor.”
“FinTech ve Insurtech şirketlerinin getirdiği radikal yenilikler, finans alanındaki yerleşik oyuncular için birincil tehdit değil. Asıl risk, veri kaynağını etkin biçimde kullanan hizmet sağlayıcılar tarafından geliyor. Verileri gerçek zamanlı olarak kullanan ve ellerindeki binlerce veri noktasının barındırdığı potansiyeli anlayan oyuncular, pazarda ciddi bir fırsat ve rekabet avantajı yakalıyor.”
“Finansal hizmetler bölümündeki kuruluşlar, çeşitli stratejik önceliklerle başa çıkmak için efor harcıyor. Bu öncelikler ortasında ‘Net Sıfır’ maksatlarına yönelik aksiyonlar, bilhassa pandemi sonrası artan müşteri beklentileri, pazara yeni giren oyuncular karşısında alınan atılımlar ve gelişen teknolojiye ahenk sağlama olarak sıralanabilir. Günümüzün süratle değişen ortamında müşterinin acil gereksinimlerine yanıt vermek tek başına kâfi değil. Kurumlar ‘tekrar etmeye ve denemeye’, müşterilerini çok yakından tanımaya hazır olmalı ve bölümlerini etkileyen esaslı yenilikleri yanlışsız bir halde kavramalıdır. Müşterilerin ve teknoloji tutkunu yeni kuşak yeteneklerin, hayatlarına sıkıntısız bir biçimde entegre olacak meselesiz tecrübeler talep ettiği bir ortamda her hareketi öngörüp sezgisel olabilmek çok kıymetli.”
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı