Teknoloji

Renault Trucks’tan 2022’de büyük başarı

Tedarik zincirinde büyük aksamaların yaşandığı inişli çıkışlı bir seyir izleyen Avrupa pazarında Renault Trucks, 16 ton üzeri segmentte 0,6 puan artışla yüzde 9,4 pazar payı elde ederek konumunu güçlendirdi.

Elektrikli mobilite alanında Renault Trucks, elektrikli orta ve ağır segment araçlarda %24,2’lik pazar payıyla Avrupa’daki varlığını güçlendirdi. 16 ton üstü segmentinde %29,4, elektrikli orta/ağır segment araçlarda ise %75 pazar payıyla Fransa’da liderliğini sürdürdü. Bu sağlam performanslar, Renault Trucks’ın güç dönüşümünü sadakatle sürdürmesini sağlıyor.

2022 yılında yüzde 15 artışla toplam 58 bin 967 adede ulaşan Renault Trucks’ın detayları şöyle:

bölgelere göre:

Avrupa: 52.160 araç (+%13)

Diğer uluslararası pazarlar: 6.807 araç (+%24)

Tonajlara göre:

Ağır ve orta segment araçlar: 39.318 araç (+%17)

Hafif ticari araçlar: 19.649 araç (+%10)

Avrupa’da ulaşımın büyümesi ve dekarbonizasyonu için keskin ivme

Hemen hemen tüm Avrupa ülkelerinde artan pazar payı

Avrupa’da (EU28) Renault Trucks, 16 ton üzeri segmentinde 0,6 puanlık artışla 19 ülkede toplam pazar payını yüzde 9,4’e çıkardı. 6-16 ton pazarını ise 0,3 puan kaybederek yüzde 7’de tamamladı.

Renault Trucks’ın orta ve ağır hizmet segmentindeki performansı birçok Avrupa ülkesinde önemli ölçüde arttı. Geleneksel serideki bu performanslar, Renault Trucks’ın elektrikli mobiliteye geçişini inançla sürdürmesini sağlıyor.

Elektrikli mobiliteye hızlandırılmış geçiş

2022, Renault Trucks için karbonsuzlaştırma ile mobilite yılı oldu. Lyon’da Kleuster kargo bisikletleri için bir montaj hattının açılmasıyla daha aktif ve etkili son mil dağıtımı mümkün oldu. Renault Trucks, Blainville-sur-Orne’daki fabrikasında 1.000 aracı aşan orta hizmet tipi elektrikli kamyon üretimiyle elektrikli mobilitede önemli bir oyuncu haline geldi.

Bunun kanıtı olarak Renault Trucks, 2022 yılında Avrupa’da 379 adet Renault Trucks E-Tech D ve D Wide kamyon satışı gerçekleştirerek elektrikli orta ve ağır ticari araçlarda %24,2 pazar payı elde etti. Fransa’da yüzde 75’lik pazar payıyla aynı alanda hareketlilik.

Ayrıca 2022 yılında 268 adet Renault Trucks E-Tech Master elektrikli hafif ticari araç satışı gerçekleştirilmiştir.

Renault Trucks müşterilerinin elektrikli kamyonları şimdiden toplam 4 milyon km yol kat ederek 3.200 ton CO2 tasarrufu sağladı.

Renault Trucks’ın 2022’de 1.700’den fazla elektrikli araç siparişi kaydetmesiyle bu trendin 2023’te de devam etmesi bekleniyor. 2023’ün sonunda Renault Trucks, Fransa’daki Bourg-en-Bresse fabrikasında ağır hizmet tipi elektrikli kamyon üretimine de başlayacak. bölgesel dağıtım için Renault Trucks E-Tech T ve kentsel inşaat uygulamaları için Renault Trucks E-Tech C dahil.

Renault Trucks’ın tamamen elektrikli ağır hizmet serisinin 2023’te piyasaya sürülmesi, karayolu yük taşımacılığının karbondan arındırılması yönünde üretici tarafından atılan büyük bir adımı işaret ediyor. Renault Trucks, 650 kg’lık kargo bisikletlerinden 44 tonluk elektrikli traktörlere ve inşaat kamyonlarına kadar tüm uygulamalar için elektrikli mobilite sunan tek üreticidir. Bu elektrikli araçlar, Renault Trucks’ın sunduğu karbondan arındırılmış taşımacılık ile tam ekosistemin bir parçası oluyor. Güç geçişlerindeki gereksinimlerin değerlendirilmesi ve analizi yoluyla, uygulama ve operasyonun izlenmesine kadar denizcilik profesyonellerini filolarını karbondan arındırma kararından destekler.

Renault Trucks, 2030 yılına kadar satışlarının yüzde 50’sini tamamen elektrikli araçlardan elde etme hedefini sürdürüyor.

Renault Trucks Uluslararası Bölgesi’nde rekor yıl

Renault Trucks Uluslararası Bölgesi (Avrupa dışı ülkeler), 2021 yılına kıyasla %24 artışla 6.807 araçla istikrarlı büyümesini sürdürdü. Renault Trucks, Türkiye’de %7,1’lik rekor bir pazar payına ulaştı. Türkiye ağır ticari araç pazarının gerçek hacmine dönmeye başladığı 2022 yılında Renault Trucks, pazarın üzerinde bir büyüme ile hedeflerine ulaştı. Türkiye ağır ticari araç segmentinde son beş yılda satış hacmini en hızlı artıran marka olan Renault Trucks, 2022 yılını ithal kamyon ve çekici segmentinde lider tamamladı. 16 ton ticari araç alanında ise yüzde 7,1’lik pazar payıyla ithal markalar arasında ilk sırada yer aldı. Aynı başarıyı çekici segmentte de tekrarladı ve yüzde 8,6’lık pazar payıyla yine ithal markalar ortasında başkan oldu. Miktar olarak 6 tonluk, cazip ve 16 tonluk pazarlarda satışlarını ortalama yüzde 35 artırarak her segmentte pazarın büyüme hızından daha fazla gelişme gösterdi.

Araç hacimlerinin yanı sıra Renault Trucks’ın uluslararası müşterilerinin memnuniyet düzeyleri 2022 yılında da devam etti. Müşteriler, orijinal yedek parça alanında %24 ciro artışı kaydeden Renault Trucks yetkili servislerine bağlılıklarını gösterdiler. Müşteri güveni, servis anlaşmalarının yüksek penetrasyonuna da yansır. Türkiye’de bakım anlaşmalarının sayısı ikiye katlandı ve 2022’de satılan araçların yarısından fazlası Optifleet bağlantılı hizmet vermeye başladı.

Bu gelişmeler doğrultusunda, Türkiye’deki büyümesini desteklemek için yeni bayi ve iş ortakları Renault Trucks’a katıldı.

Renault Trucks döngüsel ekonomi taahhüdünü sürdürüyor

Renault Trucks için döngüsel bir ekonomik modelin benimsenmesi, taşımacılık sektörünün karbondan arındırılmasında temel taşlardan biridir. Renault Trucks, kullanılmış bir kamyonun veya parçasının ömrünü uzatarak doğal kaynaklar üzerindeki etkiyi %80’e kadar azaltır. Yine bu üç unsura dayalı bir model: üretim, başka bir amaç için değiştirme ve geri dönüşüm.

Renault Trucks, 2022 yılında Saint-Priest’teki İkinci El Kamyon Fabrikasında müşterilerinin filolarındaki 345 aracı yenileyerek ömrünü uzattı. Yenilenmiş araçlardan oluşan ilk filo 2023’ün ortalarında teslim edilecek ve Renault Trucks’ın çalışmalarını değerlendirmesine olanak tanıyacak.

Renault Trucks ayrıca Bourg-en-Bresse’deki Kullanılmış Kamyon Fabrikasında yeni kullanımlar için dönüştürülen 132 adet ikinci el kamyona yeniden hayat verdi. Beklenenden daha düşük olan bu araç sayısı, stok seviyelerinin düşük olmasından (1.001 adet) ve nakliyecilerin kamyonlarını daha uzun süre elinde tutması nedeniyle araç eksikliğinden kaynaklandı.

2040 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşmak

Renault Trucks, küresel sıcaklık artışını yüzyılın sonuna kadar 1,5°C’nin altında tutmayı desteklemek için faaliyetlerinde karbondan arındırma sürecini hızlandırmaya kararlı. Renault Trucks’ın bilime dayalı hedefleri, Science-Based Target girişiminin (SBTi) bir parçası oluyor.

Renault Trucks, 2040’tan itibaren yalnızca %100 fosilsiz kamyon ve alıcı satmayı planlıyor.

goynukhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu