Ekonomi

Goodyear iş ortağı filolara kazançlı ve pratik hizmet sunuyor

Goodyear, yalnızca eserleriyle değil, filolar için geliştirdiği lastik servisi tahlili, lastik bakımı ve lastik değişimlerinin evvelce belirlenmesi ve otomatik olarak planlaması üzere filolara sunduğu sistematik hizmetleriyle tahlil ortağı olarak konumlanıyor.

Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, ticari operasyonların sürdürülmesi için vazgeçilmez olan araç filolarının ana operasyon hususlarının başında filo operasyonları ve bunların idaresi geliyor.

Filo idaresinin gayesi, üretkenliği artırmak ve bir işletmenin mümkün olduğunca problemsiz çalışmasına yardımcı olmak için tüm filo performansını ve filo bakımını denetlemek olarak öne çıkıyor.

Filo operasyonları ise, araç bakımı, yakıt tüketimi ve yakıt maliyetlerinin denetlenmesi, şoför idaresi, varlık kullanımı, rota planlaması ve şirket verimliliğini artıran ve atık idaresini de içeren birçok alt başlık içeriyor. Bu başlıkları ve operasyon sürekliliğini direkt etkileyen ana ögelerinden biri de filonun ilerlemesi için vazgeçilmez olan lastik idaresi.

Goodyear sadece bir lastik üreticisi ya da satıcısı değil, müşterilerinin gereksinimlerine yönelik tahlil ve hizmetler üreten bir tahlil ortağı olarak konumlanıyor. Mutabakatlı olarak çalıştığı filolarda da en düşük kilometre başı lastik maliyetini sağlamayı, filoların toplam sahip olma maliyetini denetim altında tutarak, sürdürülebilir bir operasyona ve tasarrufa odaklanmayı hedefliyor.

Goodyear Fleet First takımları, filo lastik idaresi, filo verimliliğini artırmak ve işletme maliyetlerini azaltmaya yardımcı olmak için filoların uçtan uca tüm süreçlerine katkıda bulunmak üzere bunu Goodyear Total Mobility başlığı altında bir stratejiye dönüştürüyor.

Goodyear Fleet First takımları, şoför güvenliğini inceleyerek, filonun verimliliğini arttırırken, maliyetlerini azaltmak üzere takip ve denetim süreçleri geliştiriyor.

-“Filoların operasyonel maliyetlerini düşürmeye, onlara verimlilik sunmaya devam edeceğiz”

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Goodyear Türkiye Ticari Lastikler Yöneticisi Temel Doğanay şunları kaydetti:

“Goodyear, teknoloji yatırımlarında da dalın öncüleri ortasında yer alıyor. Tasarruf, günümüzde iş modellerinin olmazsa olmaz kriterlerinden biri haline geldi. Dolayısı ile önümüzdeki süreçte filoların masraflarını düşürecek yeni teknoloji ve tahlillere daha büyük ölçekte yatırım gerçekleştireceğine inanıyoruz. Bu emelle Proactive Solutions isminde bir kısım kurduk. Bu kısmın sunduğu tahlillerden Türkiye’de birinci olarak Checkpoint ekipmanı ile ilgili iki filo ile kontrat imzaladık.

Checkpoint lastiklerin hava basıncı ve diş derinliklerini araçların durmasına gerek olmaksızın ve manuel rastgele bir ölçüm yapılmaksızın sensörler yardımıyla ölçen garaj içi bir yüksek teknoloji tahlili olarak öne çıkıyor. 2023 yılında ise Drivepoint isminde yeni bir garaj içi lastik inceleme tahlilini ve TPMS olarak bilinen lastik basınç sensörleri çözümümüzü pazara sunmayı hedefliyoruz.”

Doğanay, sundukları çözümlerle anlaşmalı filoların kilometre başı maliyetlerini düşürmeyi hedeflediklerini belirterek sözlerini şu şekilde sürdürdü:

“Yakıt tüketimlerini azaltmayı ve lastik bakım süreçlerini güzelleştirmeyi ve şeffaflaştırmayı hedefliyoruz. Lastik hava basınçları bir lastik için takip edilmesi gereken en değerli mevzu. Gerçekleştirdiğimiz ayrıntılı saha tahlillerinde filoların kullandıkları lastiklerde kıymetli boyutta düşük hava sorunu ile karşılaştık. Düşük havalı lastik kullanımı yüzde 4’e kadar akaryakıt tüketimini artırıp yüzde 15’e kadar lastik kilometre ömrünü düşürdüğünü biliyoruz.

2020 yılında filo lastik idare sistemi olan TireOptix’i hayata geçirdik. Google Play ve Apple Store’dan indirilebilen uygulamalar ile akıllı aygıtlar üzerinden kullanılabilen TireOptix, lastik idaresinde kullanabileceğiniz dijitalleştirilmiş yenilikçi bir tahlildir. Akıllı raporlama imkanları ile filo müşterilerimizin operasyonel maliyetlerini düşürmeye yardımcı olmayı, dijital uygulamalar ile teknik takımların operasyonlarında verimlilik sağlamayı hedefliyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu